Ośrodek Usług Pedagogicznych
i Socjalnych ZNP Filia w Łodzi
90-434 Łódź, ul. Piotrkowska 137/139
tel.: 42 636 21 18, fax: 42 637 72 52, e-mail: lodz@oupis.pl
Szkolenia dla nauczycieli bibliotek / świetlic szkolnych
‹ Wróć do zakładki: Oferta szkoleńNauczyciel biblioteki i świetlicy szkolnej w trakcie pandemii
Organizowanie zajęć pozalekcyjnych w szkole
Szkolenie ma na celu przedstawienie sposobów rozszerzania oferty edukacyjnej szkoły poprzez organizowanie różnych form pozalekcyjnej aktywności dzieci i młodzieży wraz ze sposobami propagowania prowadzonych zajęć oraz eksponowania i promowania osiągnięć uczniów i nauczycieli.
Adresaci: nauczyciele, wychowawcy klas, wychowawcy świetlic, pedagodzy, bibliotekarze oraz terapeuci i animatorzy ze szkół lub innych placówek oświatowych
Ilość godzin: 5 (1 spotkanie), Termin: Zostanie podany po zebraniu odpowiedniej liczby uczestników
Cena: 80.00 zł
Zapisz się ›
50 pomysłów na szkolnego bloga
Podczas tego szkolenia uczestnikom zostaną zaprezentowane rozmaite formy prowadzenia bloga szkolnego, klasowego, przedmiotowego, dyrektorskiego, nauczycielskiego, bibliotecznego, świetlicowego itp., wraz z przedstawieniem zasad dobierania treści oraz materiałów do założonych celów i przyjętej tematyki bloga, a także określeniem sposobów jego promowania i pozycjonowania.
Adresaci: dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy klas, wychowawcy świetlic, pedagodzy, bibliotekarze oraz terapeuci i animatorzy ze szkół lub innych placówek oświatowych
Ilość godzin: 5 (1 spotkanie), Termin: Zostanie podany po zebraniu odpowiedniej liczby uczestników
Cena: 80.00 zł
Zapisz się ›
Organizowanie zajęć pozalekcyjnych w szkole
Szkolenie ma na celu przedstawienie sposobów rozszerzania oferty edukacyjnej szkoły poprzez organizowanie różnych form pozalekcyjnej aktywności dzieci i młodzieży wraz ze sposobami propagowania prowadzonych zajęć oraz eksponowania i promowania osiągnięć uczniów i nauczycieli.
Adresaci: nauczyciele, wychowawcy klas, wychowawcy świetlic, pedagodzy, bibliotekarze oraz terapeuci i animatorzy ze szkół i placówek oświatowych, rady pedagogiczne
Ilość godzin: 5 (1 spotkanie), Termin: Zostanie podany po zebraniu odpowiedniej liczby uczestników
Cena: 80.00 zł
Zapisz się ›
Animator działań twórczych
Celem warsztatów jest przekazanie Uczestnikom wiedzy i umiejętności z zakresu metod i narzędzi stosowanych w różnych formach działań twórczych prowadzonych z dziećmi w ramach zajęć edukacyjnych, wychowawczych, kulturalnych, artystycznych oraz terapeutycznych w świetlicy szkolnej.
Program:
- Istota kreatywności oraz twórczego myślenia i działania.
- Edukacyjne, wychowawcze i terapeutyczne funkcje aktywności twórczej.
- Zasady projektowania i prowadzenia działań twórczych oraz treningów kreatywności.
- Metody i formy rozwijania postaw twórczych u dzieci i młodzieży:
- doświadczanie, odkrywanie i wynalazczość,
- twórcze rozwiązywanie problemów,
- projektowanie,
- wykonywanie prototypów, modeli i makiet,
- twórczość artystyczna z wykorzystaniem muzyki i technik plastycznych,
- twórcze pisanie, opowiadanie i tworzenie książek artystycznych,
- kreatywny ruch i inscenizacja – taniec, ruchowe improwizacje, opowieści pantomimiczne, małe formy teatralne,
- landart – tworzenie z natury i w naturze,
- wykorzystywanie multitechnik artystycznych w działaniach twórczych. - Przegląd narzędzi i materiałów do prowadzenia działań twórczych.
- Metody i formy doskonalenia i samodoskonalenia warsztatu pracy animatora.
- Prezentacja i omówienie dobrych praktyk.
Adresaci: bibliotekarze szkolni, nauczyciele świetlic szkolnych, nauczyciele nauczania zintegrowanego
Ilość godzin: 12 (1 spotkanie), Termin: 16.06.2017 r. godz. 9:00
Cena: 190.00 zł
Zapisz się ›
Świetlica/Biblioteka szkolna w Internecie
Program:
- Kącik świetlicy/biblioteki na szkolnej stronie WWW.
- 20 pomysłów na świetlicowego/bibliotecznego bloga.
- Prowadzenie fanpage’a świetlicy/biblioteki.
- Zakładanie i prowadzenie Szkolnego Klubu Wikipedystów.
Adresaci: Nauczyciele świetlic szkolnych, nauczyciele nauczania zintegrowanego
Ilość godzin: 5 (1 spotkanie), Termin: 6.12.2016 r. godz.9:00
Cena: 80.00 zł
Zapisz się ›
Świetlica/biblioteka i twórcza praca z książką
Program:
- Rola świetlicy/biblioteki w rozwijaniu kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianiu czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.
- „Kto czyta, nie błądzi”, czyli jak uświadamiać uczniom korzyści płynące z czytania.
- Projektowanie gier i zadań czytelniczych.
- Organizowanie wewnętrznych i zewnętrznych konkursów czytelniczych.
- Nagradzanie i eksponowanie osiągnięć czytelniczych uczniów.
Adresaci: nauczyciele świetlic szkolnych, nauczyciele nauczania zintegrowanego
Ilość godzin: 5 (1 spotkanie), Termin: Zostanie podany po zebraniu odpowiedniej liczby uczestników
Cena: 80.00 zł
Zapisz się ›
Świetlica/biblioteka pełna sztuki i kultury
Program:
- Rozwijanie i wykorzystywanie artystycznych zasobów świetlicy/biblioteki.
- Świetlica/biblioteka jako scena.
- Świetlica/biblioteka jako pracownia.
- Świetlica/biblioteka jako galeria.
- Rola świetlicy/biblioteki szkolnej w aktywnym włączaniu uczniów w poznawanie i promowanie kulturalnych walorów regionu.
- Miasto w świetlicy – świetlica w mieście – nawiązywanie współpracy z lokalnymi instytucjami kultury.
- Metodyka opracowywania projektów edukacyjno-kulturalnych w świetlicy/bibliotece szkolnej.
- „Kultura dla dzieci, dzieci dla kultury”:
- stworzenie Lokalnej Mapy Sztuki i Kultury,
- zilustrowanie kulturalnego miasta i regionu w różnych formach dziecięcej ekspresji artystycznej,
- stworzenie książki artystycznej „Kulturalne Oblicza Miasta”.
Adresaci: nauczyciele świetlic szkolnych, nauczyciele nauczania zintegrowanego
Ilość godzin: 5 (1 spotkanie), Termin: 31.05.2017 r. godz. 13:00
Cena: 80.00 zł
Zapisz się ›
Obserwacje, doświadczenia i eksperymenty w świetlicy szkolnej
Program:
1. Cele i zalety praktycznej nauki poprzez zabawę.
2. Organizacja świetlicowego laboratorium.
3. Przegląd przydatnych pomocy, materiałów i narzędzi.
4. Wykonywanie przykładowych eksperymentów i doświadczeń fizycznych, chemicznych, optycznych, przyrodniczych i meteorologicznych.
5. Eksponowanie, omawianie i dokumentowanie uzyskiwanych rezultatów.
6. Opracowywanie własnych projektów i programów zajęć opartych na nauce przez zabawę, doświadczanie i eksperymentowanie.
Adresaci: nauczyciele świetlic szkolnych, nauczyciele nauczania zintegrowanego
Ilość godzin: 5 (1 spotkanie), Termin: Zostanie podany po zebraniu odpowiedniej liczby uczestników
Cena: 80.00 zł
Zapisz się ›
Świetlica/biblioteka pełna gier
Szkolenie ma na celu zaprezentowanie Uczestnikom możliwości zorganizowania w szkolnej świetlicy/bibliotece przestrzeni do grania w gry logiczne, fabularne, przygodowe, strategiczne, ekonomiczne itp., a także projektowania i wykonywania własnych gier np. w oparciu o przeczytane książki, obejrzane filmy, wymyślone przez siebie fabuły itp.
Program:
- Przegląd gier według typu, formy i tematyki:
- gry zeszytowe,
- gry karciane,
- gry planszowe,
- gry przestrzenne i dioramowe,
- gry i logiczne,
- gry zręcznościowe,
- gry dydaktyczne. - Łamigłówki i zadania szaradziarskie.
- Zadania kreatywne.
- Przegląd materiałów, narzędzi i akcesoriów do opracowywania gier.
- Projektowanie i tworzenie własnych gier.
Adresaci: nauczyciele świetlic szkolnych, nauczyciele nauczania zintegrowanego
Ilość godzin: 5 (1 spotkanie), Termin: 05.05.2017 r. godz. 13:00
Cena: 80.00 zł
Zapisz się ›
Nauczyciele świetlicy/biblioteki, publikuj!
Podczas szkolenia Uczestnicy poznają 25 form drukowanych i elektronicznych publikacji wraz z zasadami ich tworzenia, promowania, rozpowszechniania i wykorzystywania jako:
- skutecznych narzędzi kreowania wizerunku oraz promowania szkoły,
- nośników informacji adresowanych do potencjalnych kandydatów podczas naboru uczniów,
- innowacyjnej metody dzielenia się wiedzą i doświadczeniem oraz zawodowej autopromocji nauczyciela,
- formy dokumentowania realizowanych zadań i eksponowania osiągnięć własnych oraz uczniów.
Program:
- Pomysł, czyli co chcę publikować?
- Zasady gromadzenia i opracowywania materiałów oraz formy tworzenia własnych publikacji.
- Publikacje drukowane:
- gazetka szkolna, czasopisma oświatowe, lokalna prasa,
- twórczość literacka: proza (opowiadania, bajki, teksty relaksacyjne itp.), poezja,
- własne czasopismo, biuletyn. - Publikacje internetowe:
- specjalistyczne serwisy,
- szkolna strona WWW,
- własna strona WWW, blog, wirtualne portfolio (autopromocja),
- portale społecznościowe i fora dyskusyjne,
- dziennikarstwo obywatelskie,
- e-booki, audiobooki,
- newslettery i e-ziny,
- podcasty (pliki dźwiękowe, zdjęcia, grafika, filmy),
- presell pages, listy sprzedażowe, artykuły sponsorowane, recenzje itp.,
- kursy online (e-kursy, e-learning). - Zasady wydawania, promowania i sprzedaży własnych publikacji.
- Autopromocja oraz budowanie wizerunku i promowanie szkoły poprzez różne formy publikacji.
Adresaci: nauczyciele świetlic szkolnych, nauczyciele nauczania zintegrowanego
Ilość godzin: 5 (1 spotkanie), Termin: Zostanie podany po zebraniu odpowiedniej liczby uczestników
Cena: 80.00 zł
Zapisz się ›
Projekt edukacyjny i artystyczny w świetlicy/bibliotece szkolnej
Program:
- Projekt edukacyjny, artystyczny i organizacyjny jako metoda pracy.
- Cele i założenia projektu.
- Formy, skala i charakter projektów.
- Projekt jako forma innowacji pedagogicznej.
- Etapy realizacji projektu.
- Sponsoring, fundraising i crowdfunding w działalności projektowej.
- Promowanie przedsięwzięć projektowych.
- Projekty edukacyjne i artystyczne jako forma promocji placówki, jej kadry, uczniów oraz organizacji i instytucji wspierających.
- Dobre praktyki – przegląd przykładowych inicjatyw projektowych.
Adresaci: nauczyciele świetlic szkolnych, nauczyciele nauczania zintegrowanego
Ilość godzin: 5 (1 spotkanie), Termin: Zostanie podany po zebraniu odpowiedniej liczby uczestników
Cena: 80.00 zł
Zapisz się ›
Metody upowszechniania czytelnictwa oraz rozwijania kompetencji i zainteresowań czytelniczych uczniów
Program:
1. rola nauczycieli, bibliotekarzy i wychowawców świetlic w rozwijaniu kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianiu czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży
2. „Kto czyta, nie błądzi”, czyli jak uświadamiać uczniom korzyści płynące z czytania
3. projektowanie gier i zadań czytelniczych
4. organizowanie wewnętrznych i zewnętrznych konkursów czytelniczych
5. nagradzanie i eksponowanie osiągnięć czytelniczych uczniów
Adresaci: nauczyciele świetlic, bibliotek oraz klas I-III szkół podstawowych, nauczyciele klas IV-VI, wychowawcy klas oraz szkoleni pedagodzy i psycholodzy
Ilość godzin: 5 (1 spotkanie), Termin: Zostanie podany po zebraniu odpowiedniej liczby uczestników
Cena: 80.00 zł
Zapisz się ›
„Teatr Książki” w szkole podstawowej – funkcje, formy, inspiracje
Program:
1. rola nauczycieli, bibliotekarzy i wychowawców świetlic w rozwijaniu kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianiu czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży
2. „Kto czyta, nie błądzi”, czyli jak uświadamiać uczniom korzyści płynące z czytania
3. projektowanie gier i zadań czytelniczych
4. organizowanie wewnętrznych i zewnętrznych konkursów czytelniczych
5. nagradzanie i eksponowanie osiągnięć czytelniczych uczniów
Adresaci: nauczyciele świetlic, bibliotek oraz klas I-III szkół podstawowych, nauczyciele klas IV-VI, wychowawcy klas oraz szkoleni pedagodzy i psycholodzy
Ilość godzin: 5 (1 spotkanie), Termin: Zostanie podany po zebraniu odpowiedniej liczby uczestników
Cena: 80.00 zł
Zapisz się ›
Świetlica/Klasa/Biblioteka jako Szkolna Pracownia Książki Artystycznej
Program:
1. idea i formy książek artystycznych i unikatowych
2. metody projektowania i wykonywania artbooków, lapbooków, picterebooków, textilebooków, playbookówitp.
3. eksponowanie oraz zastosowanie książek artystycznych
4. przegląd pomocy, narzędzi i materiałów do tworzenia książek artystycznych
5. zasady organizowania i prowadzenia Szkolnej Pracowni Książki Artystycznej
Adresaci: nauczyciele świetlic, bibliotek oraz klas I-III szkół podstawowych, nauczyciele klas IV-VI, wychowawcy klas oraz szkoleni pedagodzy i psycholodzy
Ilość godzin: 5 (1 spotkanie), Termin: Zostanie podany po zebraniu odpowiedniej liczby uczestników
Cena: 80.00 zł
Zapisz się ›
Szkolny Klub Młodych Pisarzy i Ilustratorów w świetlicy
Program:
1. metody i techniki twórczego pisania i opowiadania
2. funkcje ilustracji i fotografii w publikacjach
3. przegląd literatury z zakresu pisania i ilustrowania
4. pomoce i materiały stymulujące wyobraźnię
5. organizacja zajęć z twórczości pisarskiej i ilustracyjnej
6. formy opracowywanych szkolnych publikacji i e-publikacji
Adresaci: nauczyciele świetlic, bibliotek oraz klas I-III szkół podstawowych, nauczyciele klas IV-VI, wychowawcy klas oraz szkoleni pedagodzy i psycholodzy
Ilość godzin: 5 (1 spotkanie), Termin: Zostanie podany po zebraniu odpowiedniej liczby uczestników
Cena: 80.00 zł
Zapisz się ›
Kalendarz wydarzeń